اخبار بین المللی
شماره: 4520
1392/10/23 - 09:00
ممکن است پیش داروی جدیدی که پایه ای آسپرینی دارد از آسیب های ناشی از شیمی درمانی جلوگیری کند

محققین دانشگاه جرجیا پیش داروی جدید را ساخته اند که بسیار از عوارض جانبی منفی که به وسیله سیس پلاتین ایجاد می شد را کاهش می دهد. سیس پلاتین یک داروی شیمی درمانی رایج می باشد.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سیس پلاتین ممکن است برای درمان انواع مختلف سرطان مورد استفاده قرار گیرد و از آن به فراوانی برای سرطان های مثانه، تخمدان، سرویکس، بیضه و  شش ها استفاده می شود. اما با این که یک داروی موثر است اما می تواند آسیب های شدید و غیر قابل برگشتی را برای کلیه بیماران، شنوایی و حس تعادل ایجاد کند.

این محققین از ترکیب سیس پلاتین و آسپرین به صورت یک داروی منفرد استفاده کردند و آن را پلاتین-A نامیدند، این ترکیب می تواند عوارض جانبی منفی که قبلا وجود داشت را با کاهش التهاب مهار کنند. محققین مطمئن هستند که التهاب نقش اصلی را در ایجاد این عوارض جانبی ایفا می کند.

کاهش این عوارض جانبی نه تنها موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران  بعد از شیمی درمانی می شود بلکه می تواند شک انکولوژیست ها برای استفاده از سیس پلاتین را نیز از بین ببرد.

پیش دارویی مانند پلاتین-A بدن فرد را غالبا وارد یک فاز غیرفعال می کند اما آن ها از طریق فرایندهای متابولیکی طبیعی مجددا وارد فاز فعال می شوند. این پیش داروها به محققین اجازه می دهند که کنترل بیشتری روی آزادسازی هم زمان هر دو دارو و این که چه مدت فعال باقی می مانند داشته باشند.

پایان مطلب/   

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved